En påske uten personlig trener?

20140412-114342.jpg


Det er lørdag formiddag og min digitale personlige trener er sporløst forsvunnet! Fra håndleddet. Er jeg heldig finner jeg den oppe i hønsehuset etter sjauingen i går kveld. Hvis ikke har vi en aldri så liten pre-påske-krise på gang her nede i Bølingshavn!

Fitbit er nemlig den eneste personlige treneren som noen gang har fått til et langsiktig samarbeid med Bente Sollid Storehaug. Elixia klarte det ikke, og gjett om vi sammen har prøvd. Resultatet ble et langvarig forhold som betalende støttemedlem. Nå har vi avsluttet for godt. I stedet har en fitbit wearable device tatt meg med storm.

Siden begynnelsen av februar har jeg og Fitbit tracket alle skritt, og registrert hver eneste kalori som er forbrent. Sammen har vi vært et perfekt team. Fitbit er der akkurat når jeg trenger ham. Han ringer ikke og sier at jeg har glemt avtalen, vi trener når det passer best for meg. Noen ganger impulsivt andre ganger samkjørt slik at jeg har en Skype-konferanse på øret mens jeg går. Flere møter enn du tror som kan avvikles med joggesko på. Det var en slik dag jeg satte rekord med 30.000 skritt. Fitbit driver meg med sin ranking og måloppnåelse. Slikt funker på meg. Jeg har alltid vært competitive av natur, men ikke uten en sterk indre motivasjon. Nå våkner jeg tidlig og lurer på om jeg skal ta noen tusen skritt før mann og barn rører på seg. Duppeditten har bidratt til å forandre livsstilen min så mye at jeg føler meg uvel om jeg ikke passerer 10.000 skritt pr dag. Fornøyd er jeg ikke før jeg og fitbit passerer 20.000. Om fitbit’n min ikke kommer til rette i løpet av dagen er jeg nok allerede mentalt på jakt etter en enda råere utgave. Jeg vil ha mer informasjon om min helsetilstand, fysikk, bedre analyser og enda kulere design. Slik er det å være gadget-geek.

Akkurat nå står «Find my Fitibit» øverst på ønskelisten av ny funksjonalitet.

Wearable gadgets er kroppsnær teknologi, og vi kommer til å se mye til disse dingsene i årene som kommer. Klokker, briller og ulike trackere ligger allerede an til å bli årets store teknotrend.

Snart kommer Google-brillene. Da skal vi se verden rundt oss med helt nye øyne!

Om bloggeren Bente Sollid Storehaug: Serie-gründer. Erfaren CEO og styremedlem i både start-ups og børsnoterte selskaper. Mentor for gründere i regi av Innovasjon Norge / Connect Norge. Jobber som digital rådgiver med særskilt kompetanse innen nye toppnivå domener (gTLD), digital kommunikasjon, digital organisering og rådgivning knyttet til digitale innovasjonsprosesser og transformasjoner. Styreformann og gründer for Dot GLOBAL, Norges eneste kommersielle toplevel domain registry. Medlem av konsernstyret i Polaris Media ASA. Medgründer i det internasjonale hostingselskapet Cloudnames AS. Partner i Digitalt AS – kommunikasjon og rådgivningsselskap for digitale virksomheter. Etablerte i 1993 Digital Hverdag som i dag er børsnotert under navnet Bouvet på Oslo Børs. Selskapet har 900 ansatte og omsetter for over 1 milliard med en EBITDA på 105 MNOK.

bente.digitalt@gmail.com

Twitter:@bentesollid

Legg igjen en kommentar

