En twitter-melding som sier mer en 1000 ord

Bilde

Se godt på dette bildet! Like etter at det ble kjent at Anita Krohn Traaseth ble ny leder for Innovasjon Norge, ble det også kjent at Karl Eirik Schjøtt-Pedersen ikke fikk sin drømmejobb. Krohn Traaseth var raskt ute og inviterte sin rival på en kopp kaffe. Hun har aldri møtt Schjøtt-Pedersen tidligere, og sendte derfor en Twitter-melding.

Schjøtt-Pedersen har i følge pressen svart. Hvordan han svarte vet vi ikke, men det var ikke gjennom de mediene Krohn Traaseth mester så godt. Hennes lille stunt er et godt bilde på hennes lederstil. Hun er åpen, inkluderende, engasjerende og sosial. Dette har også vært hennes stil i HP, og nå er det Innovasjon Norge som får en åpen og transparent sjef. Hun synes, hun mener noe klart og tydelig – både om smått og stort, vesentlig og uvesentlig. Derfor får vi alle en føleslse av å kjenne henne. Vi tror på henne – ja vi heier på henne. Hun er dyktig. Karl Eirik Schjøtt-Pedersen er også dyktig, men han har ikke de sosiale (medie) kvalitetetene som Krohn Traaseth har. Han er toppolitikeren med tung erfaring. Denne gangen ble han fintet ut av en ny, moderne og solid lederstil. Innovasjon Norge er på veg til å bli åpen og inkluderende. Gründerne kan se frem til en leder som deltar aktivt i samfunnsdebatten, som det er mulig å snakke til via sosiale medier og som med sin annerledeshet garantert kommer til å forandre selskapet. Det er en tro jeg ikke ville delt på samme måte om Karl Eirik Schjøtt-Pedersen hadde fått jobben!

Om bloggeren Bente Sollid Storehaug: Serie-gründer. Erfaren CEO og styremedlem i både start-ups og børsnoterte selskaper. Mentor for gründere i regi av Innovasjon Norge / Connect Norge. Jobber som digital rådgiver med særskilt kompetanse innen nye toppnivå domener (gTLD), digital kommunikasjon, digital organisering og rådgivning knyttet til digitale innovasjonsprosesser og transformasjoner. Styreformann og gründer for Dot GLOBAL, Norges eneste kommersielle toplevel domain registry. Medlem av konsernstyret i Polaris Media ASA. Medgründer i det internasjonale hostingselskapet Cloudnames AS. Partner i Digitalt AS – kommunikasjon og rådgivningsselskap for digitale virksomheter. Etablerte i 1993 Digital Hverdag som i dag er børsnotert under navnet Bouvet på Oslo Børs. Selskapet har 900 ansatte og omsetter for over 1 milliard med en EBITDA på 105 MNOK.

bente.digitalt@gmail.com

Twitter:@bentesollid

One thought on “En twitter-melding som sier mer en 1000 ord

  1. Tilbaketråkk: HJELP – Jeg skal skrive Master! | ChristofferHovde.com

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s